Řetězové rozvody AUDI Volkswagen a Porsche

Specializujeme se na výměnu rozvodových řetězů 2.7 TDI, 3.0 TDI a 4.2 TDI pro vozidla Audi, VW a Porsche.

Při výměně rozvodů používáme kompletní originální sady, které obsahují:

  • veškeré vodící lišty, hydraulické napínací mechanismy, rozvodové řetězy a kola.
  • kompletní výměnu motorového oleje (Millers Oils) a všech filtrů,
  • výměna chladící kapaliny
  • nová těsnění vstřikovačů (u motorizace se dvěma řetězy),
  • nová těsnění ventilových vík
  • kontrola a případné doplnění oleje v převodovce.
  • výměna veškerých těsnění turbodmychadla, DPF a EGR, které je potřeba demontovat během výměny rozvodového mechanismu.
Postupujeme přesně podle výrobcem daných předpisů a utahovacích momentů.
Řetězové rozvody AUDI Volkswagen a Porsche

Rozvody 2.7 TDI, 3.0 TDI a 4.2 TDI mají složitý systém umístěný mezi motorem a převodovkou. Výměna rozvodů těchto motorizací je podstatně náročnější a složitější, než u běžných vozidel.

Jaký je interval výměny rozvodových rozvodu?

U těchto motorizací není předepsaný interval výměny a výrobce je uvádí jako doživotní. První problémy s rozvody mohou přijít už okolo 200 000 Km, někdy i méně.

Nejčastějším důvodem výměny rozvodových řetězů?

je opotřebení hydraulického napínáku, který už nedokáže při vypnutém motoru udržet dostatečný tlak. To má za následek nedostatečné napnutí řetězu a ten může při následném startu takzvaně přeskočit o jeden nebo dva zuby a tím způsobit rozsáhlé poškození motoru.

Ukázka špatně naplého řetězu

Jak probíhá výměna rozvodů?

Rozvody jsou umístěny v zadní části mezi motorem a převodovkou. Tudíž u většiny vozidel a typů motorizací 2.7 TDI, 3.0 TDI a 4.2 TDI je potřeba kompletně demontovat celý motor ven ( v některých případech je také možné vyměnit rozvodový mechanismus bez demontáže motoru, po sundání převodovky).

Před zahájením provedeme kompletní diagnostiku všech systémů, dále se vypustí motorový olej a chladící kapalina. Následuje demontáž výfuku a hnací hřídele (kardanu), odpojení kabeláže, podtlakových hadic, hadic chladícího systému, systému nasávání vzduchu, odpojení přívodu paliva, odpojení řízení atd. Poté je možné demontovat samotný motor. Motor se spouští kompletně i s převodovkou.

Na samotném motoru je potřeba oddělit převodovku od motoru, dále se demontuje turbodmychadlo a filtr pevných částic (DPF)
Dalším krokem je odpojení palivových trubek, railových lišt, demontáž vstřikovačů a konečné sundání ventilových vík.

U starších verzí 3.0 TDI se čtyřmi řetězy není potřeba demontovat vstřikovače a ventilová víka, při výměně u novějších verzí 2012 a výše je to nezbytné.

Po demontáži výše uvedených dílů následuje sejmutí krytu rozvodového mechanismu, teprve pak může dojít k samotné práci na rozvodovém ústrojí.
V nájezdech nad 250 000 km doporučujeme zvážit také výměnu hydraulických zdvihátek.

Pokud máte zájem o výměnu rozvodů 2.7 TDI, 3.0 TDI, 4.2 TDI u vašeho vozidla, neváhejte nás kontaktovat.
Řetězové rozvody AUDI Volkswagen a Porsche | Valdo dílna

Řetězové rozvody AUDI Volkswagen a Porsche