Při výměně rozvodů používáme kompletní originální sady, které obsahují:
Rozvody 2.7 TDI, 3.0 TDI a 4.2 TDI mají složitý systém umístěný mezi motorem a převodovkou. Výměna rozvodů těchto motorizací je podstatně náročnější a složitější, než u běžných vozidel.
U těchto motorizací není předepsaný interval výměny a výrobce je uvádí jako doživotní. První problémy s rozvody mohou přijít už okolo 200 000 Km, někdy i méně.
je opotřebení hydraulického napínáku, který už nedokáže při vypnutém motoru udržet dostatečný tlak. To má za následek nedostatečné napnutí řetězu a ten může při následném startu takzvaně přeskočit o jeden nebo dva zuby a tím způsobit rozsáhlé poškození motoru.
Rozvody jsou umístěny v zadní části mezi motorem a převodovkou. Tudíž u většiny vozidel a typů motorizací 2.7 TDI, 3.0 TDI a 4.2 TDI je potřeba kompletně demontovat celý motor ven ( v některých případech je také možné vyměnit rozvodový mechanismus bez demontáže motoru, po sundání převodovky).
Před zahájením provedeme kompletní diagnostiku všech systémů, dále se vypustí motorový olej a chladící kapalina. Následuje demontáž výfuku a hnací hřídele (kardanu), odpojení kabeláže, podtlakových hadic, hadic chladícího systému, systému nasávání vzduchu, odpojení přívodu paliva, odpojení řízení atd. Poté je možné demontovat samotný motor. Motor se spouští kompletně i s převodovkou.
Na samotném motoru je potřeba oddělit převodovku od motoru, dále se demontuje turbodmychadlo a filtr pevných částic (DPF)
Dalším krokem je odpojení palivových trubek, railových lišt, demontáž vstřikovačů a konečné sundání ventilových vík.
U starších verzí 3.0 TDI se čtyřmi řetězy není potřeba demontovat vstřikovače a ventilová víka, při výměně u novějších verzí 2012 a výše je to nezbytné.
Po demontáži výše uvedených dílů následuje sejmutí krytu rozvodového mechanismu, teprve pak může dojít k samotné práci na rozvodovém ústrojí.
V nájezdech nad 250 000 km doporučujeme zvážit také výměnu hydraulických zdvihátek.